Foto: huiselijke sfeer gecreëerd met print van een open haard.
 

Meest gestelde vragen

Hieronder vind je de meest gestelde vragen oftewel FAQ.
Staat je vraag er niet bij? Neem contact met ons op en wij staan graag tot je dienst!

Bestellingen


Nieuwe klant

Allereerst van harte welkom!

Hoe werken wij? Wij hebben geprobeerd onze werkwijze zo duidelijk mogelijk, puntsgewijs weer te geven. Kom je er toch niet helemaal uit, kan je natuurlijk altijd persoonlijk contact opnemen. Wij zijn bereikbaar op telefoonnummer 085 210 44 98.

Nieuwe bestelling of offerte

Vul het offerteformulier zo volledig mogelijk in, wij zenden je vervolgens een offerte of bevestiging hiervan ter controle. Na jouw akkoord zal de bestelling in behandeling worden genomen en een paar dagen later worden uitgeleverd.

Verzendkosten

De verzendkosten vermelden wij altijd op je offerte. Verzending naar het buitenland, tegen eventuele meerprijs, is vanzelfsprekend geen probleem.

Opdracht annuleren

Afhankelijk van de status van de opdracht is het mogelijk geheel of gedeeltelijk kosteloos te annuleren. Stuur een e-mail naar info@exposurecompany.nl met het onderwerp: annuleren en je ordernummer, waarna wij contact met je zullen opnemen. Over het algemeen kun je van onderstaand overzicht uit gaan:

  • Wachten op bestanden: annulering mogelijk en kosteloos.
  • Gereed voor drukken: annulering mogelijk.
  • In productie: annulering niet meer mogelijk.
  • In herdruk: annulering niet meer mogelijk.
  • Verzonden: annulering niet meer mogelijk.

 

Aanleveren bestanden

Het aanleveren van bestanden kan via e-mail: info@exposurecompany.nl (tot een maximum van 10 MB) of via https://exposurecompany.wetransfer.com/. Wij zenden een bevestiging als wij de bestanden hebben ontvangen. Vermeld overigens wel altijd even het ordernummer.

Aanleverspecificaties

Om een optimale kwaliteit te kunnen garanderen, hou onze aanleverspecificaties aan:

 

Ontwerp DTP

Het op maat zetten van je bestanden valt onder onze service, hier brengen wij geen kosten voor in rekening. Moet het hele bestand nog opgemaakt of aangepast worden, dan brengen wij onze ‘ontwerp / DTP’ diensten wel in rekening.

Betalingen en facturen


Factuur

Wij zenden je, na je bestelling, een factuur via de mail. Je kunt bij Exposure Company betalen op de volgende wijze:

  • Overboeking via bank: je maakt het verschuldigde bedrag over via de bank met vermelding van ordernummer.
    Na ontvangst van het bedrag wordt de productie in gang gezet. Hiervoor worden geen extra kosten berekend.
  • Op factuur: je maakt het verschuldigde bedrag binnen de vastgestelde betalingstermijn over met vermelding van factuurnummer. Je kunt te allen tijden een kopie van
    jouw factuur opvragen via administratie@exposurecompany.nl, waarna wij deze via de mail zullen toezenden.

 

Aanmaningen of betalingsherinnering

Als je op rekening betaalt en dit niet binnen de afgesproken termijn voldoet zullen wij je een eerste herinnering sturen. Na deze herinnering volgt een tweede herinnering. Mocht je dan nog steeds de betaling niet hebben voldaan zullen wij de factuur uit handen geven aan een incassobureau.

Bestelling geplaatst?


Status van je bestelling

Heb je vragen over je bestelling, de status of de levering, stuur een e-mail naar info@exposurecompany.nl en wij zullen je vraag zo snel mogelijk beantwoorden. Over het algemeen ondergaat een bestelling de volgende stappen:

  • In behandeling: deze status krijgt je order standaard wanneer het besteld is of als je een offerte heeft aangevraagd.
  • Wachten op betaling: afhankelijk van de betaalwijze is dit de status tussen bestelling en het in behandeling nemen van de bestelling.
  • Wachten op bestanden: indien je 24 uur na bestellen nog geen bestanden hebt aangeleverd, verandert de status van je order “Wachten op bestanden”.
  • Gereed voor controle: je bestanden zijn ontvangen en moeten nog worden gecontroleerd.
  • Gereed voor drukken: je bestanden zijn gecontroleerd en zijn akkoord bevonden. Je opdracht staat op het punt om “in productie” genomen te worden.
  • In productie: je order wordt verwerkt, het drukproces wordt in gang gezet.
  • Verzonden: je order is verwerkt en verzonden.

 

Levertijden

Wij hanteren een standaard levertijd van 5 tot 7 werkdagen, tenzij anders vermeldt of afhankelijk van ‘grote’ opdrachten. In dat geval wordt er contact opgenomen met je om een leverdatum af te spreken. De gekozen levertijd is medebepalend voor de prijs van je product.

Heb je een spoedopdracht? Neem dan contact op met ons en wij zullen er, in overleg, alles aan doen om je order op tijd te leveren. In noodsituaties kunnen wij zelfs overnight leveren.

Wij versturen onze producten via UPS of transporteur (afhankelijk van de afmetingen). Indien je op de dag van levering niet aanwezig bent op het opgegeven adres, zal de transporteur de order de volgende dag opnieuw aanbieden of, indien mogelijk en gewenst, elders achterlaten.

Levering ophalen?

Dit is mogelijk op ons kantoor, Pieter Goedkoopweg 32 te Haarlem. Wij spreken graag een dag en tijd met je af om teleurstellingen te voorkomen.

Op al onze leveringen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Op vraag kunnen wij deze ook aan je toezenden.


Bestanden groter dan 10MB ontvangen we graag via www.wetransfer.com.
Vermeld overigens altijd het ordernummer en referentie.
Upload uw bestanden via WeTransfer